ראשי >> אחד על אחד עם הרוכבים >> מהלך מבריק - אחד על אחד עם אלירן יפרח רוכב המירוצים של פולריס שחצה את הקווים ועבר להיות רוכב הבית של עופר אבניר

מהלך מבריק - אחד על אחד עם אלירן יפרח רוכב המירוצים של פולריס שחצה את הקווים ועבר להיות רוכב הבית של עופר אבניר

נכתב ע''י עופר מיארה ( 4/12/2016 )

נסיעת מבחן אחת לפני כחודש בגלמיס בארה"ב על המבריק החדש ה X3 הספיקה לאלירן יפרח
נהג המירוצים בשנה החולפת של פולריס כדי להבין שהשנה הוא חוצה את הקווים. בשבוע שעבר 
הוא חתם הסכם עם חברת עופר אבניר ובתחרות הקרובה הוא יתמודד עם ה CAN-AM מבריק X3 החדש שלו.  

זה לא סוד גדול שהספורט המוטורי אינו תחום פורח ומשגשג בישראל. ישנם לא מעט מגבלות וקשיים אשר מונעים ממנו להתפתח ולהתרחב. אחת הסיבות העיקריות לכך היא העדר ספונסרים ועלויות אחזקה והשתתפות גבוהות במיוחד הנדרשות מהמתחרים. אבל למרות זאת ישנם תחרויות וישנו מי שמוכן להשקיע בזה את מיטב זמנו וכספו. יצאתי לברר מהם הסיבות העומדות מאחורי המהלך של נהג המירוצים אלירן יפרח, שעד לא מזמן היה נהג הבית של פולריס, והשבוע חצה את הקווים ובשיתוף פעולה עם חברת אבניר הציב בחניית ביתו שני רכבי שטח יוקרתיים של קאן אם מבריק X3, אחד לתחרויות ואחד לטיולים עם המשפחה. 

את יפרח פגשתי במגרש המשחקים הפרטי שלו, המוסך שהוא בנה במרתף ביתו החדש במושב עין שריד שבשרון. טרם חלפו להם 24 שעות מהרגע שהוא קיבל לידיו את מפתחות המבריק החדש שלו והכלי כבר נמצא על שולחן הניתוחים מפורק לגורמים לצורך הכנה והתאמה לתקנים המחייבים את הספורט המוטורי התחרותי. "יש תחרות ב 23 לחודש ואני חייב להספיק להכין אותו לתחרות" מרגיע אותי יפרח לנוכח מבטי הפליאה שלי ממצב הצבירה החדש של הכלי.  

אלירן יפרח נולד גדל וחונך במושב עין שריד. חלק מהתרבות והמציאות אליה נחשף עוד משחר ילדותו התקשרו לשטח ולרכבי שטח. גאד דאמט !! הבחור קיבל טרקטורון פולריס טרייל בוס כמתנת יום הולדת בכיתה ד !! אתם מבינים? אני קיבלתי צרחות ועונשים שאני ישפר את ציוני הלימודים שלי והוא היה מטייל בשבילים עם טרייל בוס בכיתה ד !! כדי להבין מה מניע איש משפחה ובעל עסק פרטי משגשג להשקיע את רוב זמנו וכספו בתחביב הזה, חייבים לקרוא את סיפור חייו של הבחור. בואו נצא יחד למסע היכרות עם הצד היפה והחיובי של השטח, התחרויות המוטוריות.  



אלירן יפרח בן 34 נשוי + שלושה, בעליה של חברה לעבודות עפר תשתית ובניה. הסביבה הגאוגרפית שבא גדל (מושב) והאהבה לאדמה ולשטח היו חלק אינטגרלי מחייו וגם מה שעיצב את אישיותו. כל טרקטורוני העל של אותה תקופה קישטו את חניית ביתו. ימאאה וורייאר, הונדה EX ופולריס טרייל בוס היו הכלים איתם החל אלירן לקבל בילדותו מיומנות נהיגה וניסיון בשטח. טרקטורונים ליוו את אלירן עד גיל 16 אז הוא נפרד משני גלגלים לטובת אופנוע שטח. 

בית הספר העיוני שבו למד אלירן יפרח בילדותו מתקשר גם הוא באופן מסויים לתחום השטח. אלירן למד ועבר הכשרה מקצועית בבית ספר עמל במגמת מכונאות רכב. תחום המכונות ליווה את אלירן גם במהלך שירותו הצבאי. שם הוא עבר הכשרה מקצועית בחיל חימוש בתחום חשמל הרכב. סקירה של רשימת התחרויות המוטורית ומגוון הכלים איתם השתתף הבחור מרשימה למדי ביחס לגילו הצעיר. יריעת הספקים מכובדת נושא הבחור באמתחתו.  

את טבילת האש הראשונה שלו בתחום התחרויות המוטוריות, עשה אלירן יפרח לאחר שירותו הצבאי בתחרויות המוטוקרוס אופנועים בכפר ויתקין כשהוא רכוב על גבי אופנוע שטח של הונדה, ה- CR. תאונת אופנוע קשה שעבר יפרח בשנת 2001 אילצה אותו לפרוש מהשטח והוא נאלץ לעבור תהליך שיקום ארוך, קשה ומפרך. חיידק התחרויות אופסן רק לתקופה של מספר שנים. כבר ב 2005 חזר יפרח להתחרות רק שהפעם זה היה עם רכבי סובארו אימפרזה בתחרויות הג’ימקנה. בשנת 2011 חזר יפרח לרכבי שטח טהורים והשתתף בבאחה אשלים עם הרייזר 800. בתחרות זו הסתובב אחד הפיוזים במוחו של יפרח כשעידו כהן חלף על פניו בתחרות עם הזיבר האגדי כמו רוח סערה. יפרח הבטיח לעצמו שהכלי הבא שלו יהיה טרופי טראק כזה בדיוק.   





כשנה לאחר מכן ב 2012 הגשים יפרח את חלומו כשרכש מעידו כהן את רכב הטרופי טראק (הזיבר) איתו התחרה וזכה במקום הראשון בתחרות חוצה ישראל. חוק הספורט המוטורי וההפוגה בתחרויות הבאחה החזירו את אלירן יפרח לרכבי השטח קלים יותר שמתאימים יותר לתחרויות הראלי רייד והראלי ספרינט. יפרח התיישב על הרייזר 1000 בתחילה והתחרה איתו. בסוף שנת 2015 חבר יפרח לחברת דלב מוטוספורט רכש רייזר טורבו והפך לנהג הבית הרשמי של החברה. 

שנת 2016 תיחקק היטב בזיכרונו של יפרח שהשתתף לראשונה בחייו בתחרות רצינית גדולה ובינלאומית, ראלי יוון. אלירן והנווט אדר מלמד זכו במקום הראשון הכללי בתחרות עם פולריס רייזר טורבו. כל זאת שהם מנצחים כלים ורכבים משופרים מהם במאות אלפי שקלים. פיוז נוסף השתבש בראשו של יפרח במהלך חודש אוקטובר השנה כשהיה בחופשה בגלמיס בארה"ב. שם נסע אלירן לראשונה על ה CAN AM מבריק החדש ה X3. "נרשמתי מסקרנות לנסיעת מבחן על הכלי כי הוא משך את תשומת הלב של כולם ככלי החדש והמדובר ביותר ונדהמתי. התלהבתי כמו ילד מהנסיעה וכל פעם נרשמתי בשם אחר כדי לזכות בנסיעת מבחן נוספת על הכלי" מספר אלירן. 

"התמכרתי לאיכות החומרים, למומנט המטורף של המנוע, לשקט שבא מכיוונם של המכלולים ולדרך שבה הכלי מתמודד עם השטח באופן כללי", מספר לי יפרח על החוויה שעבר עם המבריק בגלמיס. "כבר אז פזלתי לכיוונו של ה X3" מוסיף יפרח ומספר, "כשחזרתי לארץ החיבור עם היבואן המקומי חברת עופר אבניר היה מהיר והדדי. תוך מספר ימים חתמתי על חוזה והפכתי באופן רשמי לנהג המירוצים של CAN AM בישראל". יומיים לאחר חתימת החוזה קיבל יפרח את דגם ה XDS איתו הוא מתכוון להתחרות. הכלי נמצא בשלבי הכנות מתקדמות לצורך קבלת רישיון מירוצים.       


 
מילת סיכום.
לא יכולתי שלא לחשוב כל הדרך חזרה לביתי על נקודה חשובה שעלתה בראשי והייתה שזורה לאורך כל הנושאים שעלו בראיון. תחום השטח ורכבי שטח בעיקר הם כמו חומר ממכר. מי שרק מציץ ונוגע, נתפס ומתמכר. וזה נכון גם לאלו שמטיילים וגם לאלו שמתחרים. וגם אם מישהו חושב לעצמו שהוא יוכל בשלב מסוים לברוח ולהתנתק מהתחום, באות יצרניות רכבי השטח ודואגות להחזיר אותו חזרה למעגל האין יציאה עם כלים מדהימים כדוגמת ה X3.  


אלירן יפרח מבקש להודות לצחי כפרי שתרם ועזר במהלך להעברתו להיות רוכב הבית של CAN AM.
מערכת פאנצ’ר מאחלת לאלירן יפרח הצלחה בדרכו החדשה. 

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות