ראשי >> מבחני שטח >> ''האח הגדול'' מבחן שטח לרייזר 1000 S החדש.

''האח הגדול'' מבחן שטח לרייזר 1000 S החדש.

נכתב ע''י עופר מיארה ( 26/3/2016 )



ה 900 S מחליפו של הרייזר 800 S האגדי שנחשף ב 2015
מקבל מנת סטרואידים דשנה ב 2016. לפלטפורמה המוצלחת 
של ה 900 S מצטרף דגם עם מנוע חזק יותר בנפח 1000 סמ"ק. 
יצאנו לתהות על קנקנו של ה 1000 S החדש. 

פולריס שיגרה למשחק ב 2015 את ה-רייזר 900 S החדש. הפלטפורמה החדשה הייתה החלופה לנכס צאן ברזל ומוביל המכירות (בזמנו) של פולריס, ה- RZR 800. ההגדרה מחדש של הדגם ב- 900 S היוותה בשורה משמחת ללקוחות של הכלים בסגמנט הנ"ל. למעשה הם קיבלו כלי חדש עם מרכב אהוב וקטן יחסית, בתוספת חשובה של מנוע חדש ומחוזק מסדרת פרו-סטאר המוצלחת של פולריס. החזות שהדגם קיבל הותאמה לשאר דגמי המותג. הרעיון של פולריס חתר לכיוון של כלי אמצע זול יחסית שאינו קיצוני ומיועד לטיולים ולעבירות. ב- 2016 בעוד העיניים נשואות למרכז העניינים ולתחרות הנסובה סביב הכלים הקיצוניים כדוגמת הטורבו, בחרו בפולריס להרחיב את ההיצע של פלטפורמת ה- S עם מנוע נוסף חזק יותר בנפח של 1000 סמ"ק המפיק לא פחות מ 100 כ"ס. סוג של החדרת שחקן חיזוק נוסף כדי לשמר ולשחזר את ההצלחה של דגם הפתיחה.

מסתבר שהרוב המכריע של הרוכשים (במיוחד בשוק האמריקאי) נמצא דווקא בסגמנט הזה. כן כן, תתפלאו !! לא כולם מחפשים את הכלי עם המנוע החזק ביותר, עם הבולמים היקרים ביותר ועם עלויות האחזקה היקרות ביותר. כבר בשלב זה של המבחן ניתן לקבוע בנחרצות. הזריזות והכוח המתפרץ של הרייזר 1000S סחטו ממני כמויות אדרנלין גדולות אפילו מאלו שסחטו ממני הכלים הגדולים והקיצוניים. ככה שלא תמיד רק הכלי הכי חזק והכי יקר הוא היחיד שמהנה. יש משהו ממכר בתמרון עם כלי בעל מרכב קטן שביו חלציו מצוי מנוע מפלצתי המוריד את הכוח לקרקע בצורה יוצאת דופן. כדי לקבל ולהעביר את ההתרשמות הנכונה ביותר מהכלי ומההבדל מהדגם 900 S היושב על אותו מרכב ועל אותם מכלולים, צרפתי למבחן שני בעלי רייזרים 900 S. את ההתרשמות של צוות המבחן ושלהם מהכלי נביא בהמשך, אך תחילה בואו ונכיר את הרייזר 1000S החדש.





למעט יחידת המנוע שקיבלה תוספת סטרואידים דשנה הרייזר 1000 S זהה לחלוטין במכלוליו ל 900 S. בליבו של הרייזר 1000 S פועם מנוע הפרוסטאר 999 סמ"ק המפיק 100 כ"ס. מעל ל 30% תוספת של כוחות סוס וכ 20% תוספת של מומנט ביחס ל 900 S. הרייזר 1000 S שוקל 560 ק"ג (סה"כ 3 ק"ג יותר מהדגם 900 S EPS).גם בדגם זה בדומה ל 900 מערכת המתלים הינה בעלת זרועות A-ARMS כפולות קדמיות ואחריות הנתמכות בבולמי פוקס פודיום בקוטר "2.

מהלכי המתלה הקדמיים הם "12.25 (31 ס"מ), ו "13 (33.5 ס"מ) בחלק האחורי. מערכת המתלים בחלק האחורי נתמכת במוט מייצב SWAY BAR. מרווח הגחון של ה 1000 S עומד על 32 ס"מ. מערכת הבלימה שלו נשענת על בלמי דיסק הידראולי כפולי בוכנה גם בחלק הקדמי וגם באחורי. לרייזר 1000 חישוקי אלומיניום יצוקים בקוטר "12 והם נעולים בצמיגי ה GBC בקוטר "27. הרייזר 1000 S שקיבלנו למבחן הגיע עם דיפרנציאל נעול ועם הגה כח EPS כסטנדרט. על הנייר והתחשב ביחסי המשקל-כח הרייזר 1000 S אמור להיות מהיר מאוד וחד תגובות. בואו נצא לברר אם הנתונים על הנייר באמת עובדים בשטח.


 

שבילי כורכר, באמפים, ישורות מהירות וסיבובים חדים. עם כל המשוכות האלו עימתנו את רייזר 1000 S החדש. הרשמים שקיבלתי מכל מי שנסע על הכלי היו מלווים בתדהמה!! ואני מדבר גם על בעלי ה 900 S וגם על בעלי כלים כדוגמת הטורבו וה XP 1000. הוא נראה צר ("60) וקטן ממדים (במיוחד לנוכח הכלים הגדולים), מערכת המתלים שלו והבולמים נראים קטנים, והתחושה הראשונית היא שהכח הרב והמתפרץ שלו יהווה בעיית התמודדות למכלוליו. ובכן חברים, המשפט עוד כח אף פעם לא מזיק עבד גם במקרה הזה . מה זה עבד? אפילו שעות נוספות. גם בשבילים המהירים וגם בסיבובים המהירים הכלי התנהג באופן מעורר השתהות. רוגטקה ! פשוט כמו חץ המשוגר מקשת. הוא מהיר, בעל היגוי מדוייק, נעים ונוח לנהיגה ומספק את הסחורה גם לחובבי הכלים הקיצוניים. אבל ללא ספק גולת הכותרת בכלי הזה זה המנוע השרירי. 

למרות שמו של הכלי 1000S אסור להתבלבל ולהשוות אותו לרייזר XP 1000. בשל תצורת המתלים, הבולמים, ומרחק הסרנים הקיימים ב XP,  הכלים שונים לחלוטין במהותם ובהתנהגותם. מי שאוהב כלי זריז, קטן, קל משקל, היודע להפליא לתמרן בשבילי יערות ובסיבובים חדים ימצא את זה ובשפע ב 1000S. זאת תהיה למעשה עבורו המכונה המושלמת. אך מי שיבקש להתמודדות עם באמפים גדולים ואימתניים בישורות רחבות וארוכות עדיף שיפנה לשאר דגמי הקצה של המותג. אחרי שעתיים של הסתגלות לכלי וליכולותיו בשבילים שמקיפים את מושב אחיטוב לחצתי את המכונה עד לקצה גבול יכולתה. ברק ארביב שישב לצידי צעק לעברי את מה שעבר לי בדיוק באותה שניה בראש. זה מתנהג כמו טרקטורון ספורט אוטומטי. מדהים כמה שהוא מהנה בשבילים מרובים בפניות וסיבובים. את התוואי הזה סיימתי כשאני מוצף בהרגשת סיפוק והנאה מטורפים מהכלי.  




יצאתי מהמבחן על הרייזר 1000 S בהרגשה ששוב פולריס שיחקו אותה בגדול. קשה להתווכח עם הניסיון שיש לפולריס בסגמנט הסייד ביי סייד. זה בלט מאוד בשינויים שנעשו ב- 900 S וזה בולט גם ב -1000S. הכלי שפולריס בנתה נוח מאוד לטיולים "רגועים", אך גם בטיולי גזיות עם הכלים הגדולים ומפלצתיים הוא לא יאכזב ואף יתמודד בגאון עם הכלים הגדולים. המכלולים שלו עובדים נפלא ובסימפוניה נהדרת עם המנוע המאוזן. הכלי שקט ומתנהג כמקשה אחת מלוכדת להפליא.

עלויות הטיפולים (אחת ל 100 שעות !!), תכיפותם של החלפת הצמיגים ושאר המכלולים הנעים ועלות הרכישה הזולה יחסית של הכלי ביחס לכלים הקיצוניים, מציבה את הרייזר 1000 S כהשקעה טובה מאוד במשוואת העלות תמורה של הכלי. ה 1000 S הוא סייד ביי סייד מאוזן, חזק ומהיר. הוא קיבל בסופו של מבחן מכולנו את הציון עובר בהצלחה. הכלי מפתיע ביותר והתמורה שהוא נותן על ההשקעה בו הופכת אותו לקניה משתלמת וכדאית. אני בכל אופן הופתעתי מאוד לטובה.      

מפרט טכני: RZR 1000 S


מנוע: 999 סמ"ק 100 כ"ס.
תצורת מנוע: פרוסטאר Twin CYLINDER ,4-stroke
קירור: נוזל קירור
תמסורת: ואריאטור  P/R/N/L/H
מתלים ובולמים: משולשי A-ARMS בולמי FOX פודיום "2
מהלך מתלה קדמי: "12.25 (31 ס"מ)
מהלך מתלה אחורי: "13 (33.5 ס"מ)
מרווח גחון: 32 ס"מ
מרחק סרנים: 2.07 מ’ 
מערכת בלימה: 4 דיסקים.
מיכל דלק: 36 ליטר
מערכת תאורה: תאורת הולגן גבוה/נמוך
הגה: חשמלי מבוקר מחשב
אורך כללי:  2.69 מ’
רוחב כללי: 1.52 מ
גובה: 1.82 מ’
משקל יבש: 560 ק"ג. 
מחיר: 127,000 ש"ח 

תודה לחברים שעזרו למבחן הזה להתקיים. לברק וחן ארביב, ליוסי שיפר, ארנון סלוצקי, אור כהן ולרמי חנדלי. 

לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות